torsdag 30 oktober 2014

Helgen

Redan torsdag och i dag skippade jag den långa promenaden. Tog däremot kärran till pappa och kollade till honom samt plockade in tidningen.
Han hade varit uppe och ätit frukost men sedan lagt sig igen som vanligt. Mådde orm ( hans egna ord ) med illamående och gräsligt trött. Somnade nästan under vårt samtal!

E är på sin dv i dag och verkade uppåt men av erfarenhet så vet jag och alla andra att det där kan svänga väldigt fort. Den ena stunden kan hon må bra för att i nästa stund ha fått värsta ångesten och jobbiga tankar. Det går aldrig att veta när hon blir sämre och jag undrar just om hon vet det själv min älskade flicka.  


I helgen blir det stugbesök med god mat, dryck, bastu, mys framför brasan och avkoppling. Man behöver ladda batterierna mellan varven. På söndag åker vi förbi E och hämtar upp henne så får hon följa med till graven. Jag ska i dag köpa ljung och lite mer ljus! Egentligen så är det väl på lördagen som man besöker gravarna ( tror jag ) men vi tar det alltså på söndagen i stället genom att vi är ute i stugan hela helgen.






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...