tisdag 7 oktober 2014

Inget vidare

Mitt barnbarn ringde till mig i morse för att berätta att hon hade sovit hela natten i sin säng igen. I slutändan så bestämde vi att hon skulle komma till mig i dag. 
Vi har haft en trevlig dag tillsammans med sockerkaksbak, gräddning av pannkakor till lunch, bokläsning, legobygge, och luggklippning. 

Hennes mamma kom hit efter sin dag i plugget och åt middag med oss innan de gav sig hemåt för att sedan fara på mammans gymnastik. Hon har tidigare själv tränat under hela sin uppväxt och blev väldigt duktig gymnast. 
Men efter att hon blev gravid så slutade hon och nu är hon i stället gymnastikledare åt både mitt barnbarn i hennes gymnastikgrupp och i en annan grupp. 

E är fortfarande kvar på psyket och jag fick nyss ett sms ifrån henne där hon skrev att det inte är något vidare med henne men att det funkar. 

Jag blir sjukt orolig och ledsen över hennes tillstånd och önskar av hela mitt hjärta att hon någon gång skulle börja få må bra. Nu har det ju bara blivit värre! 

Jag har inte fått svar från verksamhetschefen på psykiatrin ännu. Hon kan ju vara bortrest eller bara ha fullt upp, men jag hoppas verkligen att hon svarar och tar till sig mitt brev. Vår dotter behöver mer hjälp! Så är det bara!!

Jag läste en intressant artikel i dag som jag delar med mig av:

http://www.expressen.se/halsoliv/sjalvmordspatienter-har-brist-pa-d-vitamin/


Lägger in en bild på mitt barnbarn från i morse när vi käkade frukost tillsammans. Hon kom så pass tidigt och ville äta den med mig.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...