torsdag 16 oktober 2014

Inställd Permis!

Dottern var upprörd i kväll för hon skulle ju få permission över natten och fara hem till sin lägenhet i sitt boende. Men personalen på boendet nekade henne att få komma hem så E blev därför kvar på psyket.

Jag blir lite upprörd jag med och undrar förstås vad orsaken är till att de inte ville att hon kom hem över natten. Personalbrist och ingen möjlighet att hjälpa henne om kvällen / natten OM E skulle börja på på dåligt är min gissning. Då kan jag kanske förstå men samtidigt så ändå inte. 

E borde bo i ett eget boende med personal i samma område eller samma hus som i en trapphusmodell, men absolut inte som på det gruppboende hon är på nu. Samtidigt som hon ändå behöver folk omkring sig. Det är svårt det där!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...