onsdag 15 oktober 2014

Marianne Normark Folkpartiet

Svägerskan sände mig en artikel som Marianne Normark, Folkpartiet hade skickat in till VK, vår dagstidning. 
En bra artikel måste jag säga och jag har tidigare läst något hon skrev på sin blogg om just psykisk sjuka vid något tillfälle. 
Skrev till henne men fick dock aldrig något svar den gången. 
Hur som haver så tänkte jag dela med mig av vad hon skrev här i min blogg vilket jag gör längst ned i inlägget.

Jag for förbi pappa vid tvåtiden med köttbullarna och han låg och sov som vanligt. Hade inte någon matlust utan hade bara druckit en näringsdryck av dem som blev kvar efter mamma och fick en banan medan jag var där. 
Jag hoppas att han har fått i sig någon middag i alla fall. Hemtjänsten skulle dit och fixa käket och jag lämnade framme ett antal köttbullar.

E är kvar på psyket ( i morgon är det två veckor sedan hon blev inlagd ) men tyckte att hon mådde lite bättre ändå och har permis i morgon samt på fredag i fyra timmar. Jag har inte hört något från damen på lasarettet. Hon skulle ju höra sig för med läkaren och sedan kontakta mig eller Es pappa för en tid då vi kan ses. Jag har inte heller fått tag i sjuksköterskan på boendet men orkar inte engagera mig nu. Det är som det är!

Jag är så trött nu för tiden och fick sova en stund i eftermiddag också. Tur att jag kan somna för annars så skulle jag vara helt död av sömnbrist. 
Längtar till dess jag har mer ork igen och kan erbjuda mig att ta mitt barnbarn över natten, men som det känns nu så orkar jag inte det. Inte ännu!

Fast nästa helg så ska hon vara här från fredag till söndag då hennes mamma ska på kurs i södra Sverige. 

http://www.vk.se/1298379/inratta-en-barnlots-for-unga-med-psykiska-ohalsa






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...