onsdag 1 oktober 2014

Nya apparater

Jag är hörselskadad sedan födseln och hör ganska så illa. 32 % hörsel har jag på mitt högra öra och lite mer på det vänstra. Pipiga toner är svårast att höra!

I alla fall.... i dag var jag på hörcentralen och fick göra ett nytt hörseltest samt kolla ut nya hörapparater. Jag valde ett par rosa flashiga ena!
De ska vara en bra sort som ska göra att jag hör ännu bättre än vad jag gör nu med mina nuvarande. 
Det går så klart inte att ge mig en hörsel som en normalhörande men en förbättring kan ges - Absolut! 

Landstinget bestämde för fem år sedan att varje hörapparat ska kosta femhundra kronor så för mig blir det ju 1000 kr att punga ut med. Jag har egentligen inte råd då jag ska ut med 5000 kr till tandläkaren ( pengar som jag lånar av min bror ) men apparaterna är viktiga och helt klart nödvändiga. Man får väl tänka som så att det ändå är billigt! Tänk om man var tvungen att betala för dem helt och hållet själv.

E har varit barnvakt i några timmar åt lillan då tösens mamma skulle vara på skolan hela dagen och hennes morfar på kurs. Själv hade jag ju fullt upp hela dagen! 
Lillan är feberfri i dag men var grinig och trött i morse så hon fick slippa dagiset. I morgon lär hon säkert få gå!

E var trött och jag skojade med henne om att det tar på att vara barnvakt men det är nog till stor del på grund av hennes medicin som hon nämnde tidigare en gång. Hennes pappa har ännu inte kontaktat vågen och jag har inte orkat engagera mig i det där mer. Får ta tag i det i nästa vecka!

I dag gick jag in i mammas rum och för första gången sedan hon dog så storgrät jag inte. Det vällde över mig en massa sorgsenhet men några tårar kom det inte. Jag slängde några papper som låg i hennes rum där hon bland annat hade skrivit ned ett schema för de mediciner hon tog till frukost, lunch, mellanmål, middag, kväll samt natt. Det påminde mig om hur hon led! Hur hon kämpade mot illamående och elände min fina älskade saknade mamma. 

Gud vad jag önskar att jag fick prata med henne igen och ge henne en varm och go kram. Jag önskar att jag var medial men det är jag ju inte för fem öre och ska jag gå till ett medium så ska det vara någon som är riktigt duktig. Finns det någon sådan i Umeå mån tro?!

Vare sig mamma eller pappa trodde / tror på sådant och pappa sade för någon vecka sedan att när man dör så är det slut. Finito, the end och inget mer...


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...