torsdag 9 oktober 2014

Psyket

E är återigen inlagd på psykiatrin efter att ha insett att hon fortfarande mår för dåligt för att vara hemma. Jag är inte förvånad med tanke på hur dåligt hon mådde i förrgår kväll.


Det är ju inte klokt att hon inte blir bättre utan snarare sämre. Förbannade mediciner som hon knaprar! Jag är övertygad om att skulle hon trappa ned på några och helt ta bort en eller en annan så skulle hon börja på att må bättre.

Det är min övertygelse! Sedan om hon mot all förmodan för en gång skull skulle lyssna på sin gamla mor och göra som jag sade och inte blev friskare - Ja! Då har hon ju försökt i alla fall!

De ska i dag på läkarsamtalet gå igenom hennes mediciner och det blir intressant att se vad de bestämmer sig för. Att ge henne fler piller eller ta bort någon?! 

Jag har försökt att förmå E till att vilja ta mot mer hjälp på ett behandlingshem någonstans i Sverige. Det behöver inte nödvändigtvis var just på Lenagården även om jag nu tror starkt på att det hade varit något för henne. Men hon blåvägrar och vill absolut inte i väg någonstans. Jättesynd med tanke på att hon bara är 23 år och har hela livet framför sig och borde få må bra för en gång skull. Den behandlingsform hon har nu fungerar ju uppenbarligen inte. 

Hade jag varit min dotter så hade jag aldrig tvekat! Jag hade stridit för att få all hjälp som tänkas kan för att ha en chans till ett tillfrisknande. 

Jag HAR varit i den sitsen vid närmare eftertanke. Jag har ju varit på ett behandlingshem i Småland i två år och visst var det pirrigt att flytta så långt bort men det var det bästa jag gjorde. Där fick jag en professionell hjälp!

De på vågen kan det här med självskadebeteende och dåligt mående men det är inte nog för E. Det måste väl ändå de också se?!

Har fortfarande inte fått mailsvar från kvinnan på psyket. Börjar tro att hon struntar i det! Då blir jag besviken eftersom jag faktiskt kände ett förtroende för henne under vår kontakt för något år sedan. 




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...