fredag 10 oktober 2014

Psykeveckan



I dag var det psykdagen och en ur styrelsen befann sig på NUS och delade ut flygblad om vår förening och vad vi står för. I hela fyra timmar stod hon där och fick så gott som slut på alla ark. Det var MASSOR kan jag ju upplysa er läsare om. Bra jobbat Sara!

Så har vi psykeveckan vecka 45! Det är så viktigt att nå ut till allmänheten o målet är att öka medvetenheten och kunskapen kring psykisk ohälsa och visa på möjligheter i livet. Där kommer vår förening, det vill säga 12 Septemberrörelsen att visa upp sig med att eventuellt sälja handgjorda smycken och kanske lite annat smått och gott. Vi kommer att finnas där för att informera folket och dela ut flygblad. Var ska vi stå då??!! Jo på universitetet! 
Mer info kommer senare fram på men ni är varmt välkomna att stanna upp och prata med oss.

Jag fick ett sådant fint mail av Johanna som har gjort världens resa i sitt liv och som har kämpat som en blådåre för att bli frisk. Här är några rader som hon skrev och som jag vill dela med mig av: 

Du är så enormt stark och jag blir imponerad av det du gör! Jag önskar så att jag el någon annan kunde avlasta dig lite. Hoppas att du kan få någon vila per dag! Kanske ger ditt barnbarn dig det? 
 
Usch, jag blir ledsen när jag hör att E bara mår sämre och sämre. Jag hoppas att hon kan komma till en punkt där hon själv känner att det inte fungerar som det är nu. Vad som behövs för att det ska gå framåt för E, kan nog bara hon svara på. Men hon måste få valmöjligheter och idéer presenterade för sig. Jag var väldigt skeptisk till behandlingshem först (under ett år sa jag nej så fort nån förde behandlingshem på tal) men när jag själv fick söka runt å prata med andra som bott på behandlingshem blev jag nyfiken. Jag började förstå att min situation var ohållbar och jag hade provat allt Falun hade att erbjuda. Jag hälsade på LG och ville dit. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Länken till vår blogg:

http://www.12september.se/12-septemberbloggen/


Länken till vår hemsida:

http://www.12september.se/


Sist men inte minst så har vi även ett forum:

http://www.12september.se/forum/




 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...