tisdag 28 oktober 2014

Rättpsyk

Föreningen SHEDO skrev på sin FB sida något som jag vill dela med mig av eftersom jag tycker att det är fruktansvärt att unga med självskadebeteende fortfarande skickas till rättpsyk.

Jag försökte att länka till SHEDO´s sida men det gick inte så jag lägger ut det så här i stället: De senaste dagarna har vi fått oroande nyheter om att nya patienter nu skickas till rättspsykiatrin i Sundsvall. Efter den positiva nyheten att rättspsykiatrin i Växjö skulle sluta ta emot patienter med självskadebeteende, tar alltså rättspsykiatrin i Sundsvall nu in patienter med självskadebeteende. Vi i SHEDO tycker detta är en fruktansvärt felaktig utveckling och att landstingen nu måste ta sitt ansvar!!


Jag blir alldeles förtvivlad över detta nödrop på hjälp:

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...