tisdag 28 oktober 2014

Strålning

I dag mår jag bättre! Inte helt hundra eftersom jag fortfarande har lite huvudvärk som blir etter värre när jag är uppe och rör på mig. Så jag har mest bara legat på soffan förutom en kortare promenad i morse och på eftermiddagen med hundarna. Illamåendet släppte i alla fall helt i går kväll.

Pappa ringde och berättade hur det hade gått på onkologen. De hade kollat var hans tumörer sitter i kroppen och i morgon ska han genomgå en strålning för att som jag förstår det lindra smärtorna. Kanske att tumörerna också minskar i storlek. Jag är inte så insatt i det där men tror och hoppas på det. Pappa sade också att detta med strålning är hans sista chans. Till att börja med blir det bara en strålning men om den inte hjälper så fortsätter de nog att stråla honom.

E har varit på sin daglig verksamhet i dag men är nu tillbaka på psykiatrin igen. Hur länge hon blir inskriven denna gång återstår att se. Mellan förra gången och denna hann hon vara hemma i nio dagar och då hade hon varit inskriven på psyket i två veckor innan hon skrevs ut. Så här har det hållit på länge nu! 
Skit är det och jag tycker så synd om henne som ska ha så mycket ångest och så jobbiga tankar att hon inte kan vara hemma utan måste läggas in på en psykiatrisk avdelning.

E ville gå och äta antagligen i restaurangen på sjukhuset då de skulle ha middag som hon inte tyckte om på avdelningen. Men hon fick inte permis! Även om hon nu är där frivilligt så måste hon tydligen följa vissa regler. Jag hoppas att hon skrivs ut snart igen!
Tog förresten ett kort på lilla grå i eftermiddag! Visst är hon väl söt :). Tänk att hon blir tolv år i februari!
Bjuder även på en annan fin bild på henne!







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...