fredag 17 oktober 2014

Tung information

Jag och Es pappa fick ett mail ifrån den personal där vår dotter bor. Även om det var rakt på sak och tung information om hur det är med henne och hur de går tillväga, så är vi ändå väldigt nöjda över att de och E delar med sig av detta. 
De har velat kontakta oss en längre tid men vår dotter har nekat till det och eftersom hon är myndig så blir det som det blir ibland. 
Nu hade hon dock givit sin tillåtelse att vi blev kontaktade och informerade om allting runt henne.

Det finns några punkter som gör oss fundersamma så som att vi tolkar det som att polisen har fått hämta vår flicka när hon har vägrat att åka till psykiatrin eller som att hon numera inte tänker lika mycket på att skada sig, men desto mer på att ta sitt liv och hur hon då ska gå tillväga. Det är något vi får fråga dem om! Det känns ju verkligen inte roligt om hon ska behöva polishämtning och det är väldigt skrämmande att hon har sådana starka självmordstankar. 
Det har jag väl i och för sig redan anat eftersom hon har legat inne på tvång några gånger men det gör ändå ont inom mig. 

Jag hoppas att det vänder för E någon gång och att jag ALDRIG någonsin ska behöva få ett telefonsamtal om att min dotter har tagit sitt liv. Rädslan över att det faktiskt ska hända ligger alltid över mig och när det blir så påtagligt hur dåligt hon mår, så blir jag ännu mer rädd.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...