onsdag 8 oktober 2014

Utskrivning

E blev i dag utskriven och hemskickad från psykiatrin. Hon skulle åka och handla och såg fram mot att få titta på Greys Anatomy i kväll på sin egen teve. 
Det glädjer mig att hon är hemma! Hoppas nu att hon kan klara sig utan att behöva åka in igen. Helst aldrig mer men det är väl att önska för mycket. Med tanke på att hon inte alls mådde bra i går så har jag mina tvivel.


I dag har det varit ett enda fläng! Först på morgon sidan har jag varit och handlat lite åt pappa som ringde och behövde mjölk, därefter så for jag förbi kyrkogården för att leta upp vaktmästaren. Men när jag inte såg till honom så ringde jag i stället. Nästa fredag ska vi mötas på kyrkogården för att jag och min bror ska få se den tilltänkta gravplatsen till mamma.

På eftermiddagen ringde min bror och berättade att han egentligen skulle ha storhandlat till pappa efter sitt jobb, men nu satt på vårdcentralen och skulle vidare till akuten.

Tydligen så har han haft något konstigt i ett ben sedan måndagen då det kom smygande. Han är inte den som springer till en läkare i tid och otid, så lite orolig blir jag allt. 
De på vårdcentralen visste inte riktigt vad som felades med hans ben, men de misstänkte endera en propp eller en inflammation och hänvisade min bror vidare till akutmottagningen.

Så jag fick bege mig ut för att återigen handla till pappa och när jag väl hade handlat och kommit hem till honom så skickade han mig ut ännu en gång.
Till apoteket för att hämta ut sömnmedicin då hans var slut och han hade sovit väldigt dåligt på grund av smärta i ryggen och i höften. Smärtan i ryggen beror med all sannolikhet på hans metastaser men värken i höften kan ha att göra med att han för fjorton år sedan bytte ut höftkulan. Han tror själv att något har hänt med den!

Är det inte det ena så är det då det andra....




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...