torsdag 2 oktober 2014

Vågen

Nu äntligen är det på gång ett möte med vågen men precis den dagen och exakt den tiden som mötet är så ska jag följa E till tandläkaren. 
Därför får Es pappa fara på mötet ensam men det lär säkert gå bra. Han skrev att jag ska inte vänta mig några sensationella avslöjanden men det gör jag inte heller. 

Ingen av oss är väl ute efter att snoka i vad som sägs på hennes terapitimmar men vi vill gärna veta mer om hur det går för vår dotter, hur länge det är meningen att hon ska vara inskriven på vågen och vad som är tänkt sedan för henne. Sommaren var ju en katastrof för E med LPT och in och ut på psyket som en jojjo.

E själv säger att hon inte är som alla andra och därför inte kan prata med oss föräldrar medan jag säger att nej hon är inte som alla andra - hon är ta mig fan så mycket bättre än alla andra <3. 

Sorgligt är det i alla fall för jag och E hade en superfin kontakt med varandra innan hon blev sjuk i sitt självdestruktiva beteende. Vi kunde prata om allt! Men sedan kom ju förstås tonåren också utöver hennes sjukdomsbild.

I går gav jag råd till en annan ung tjej att hur dåligt hon än mår så ska hon låta bli att börja skära sig ( hon har haft tankar på det ). Att har hon väl börjat så blir hon fast i det som i ett beroende. Det är ju så det är! Annars borde ju min dotter ha kunnat sluta skada sig för länge sedan för inte vill hon göra sig illa egentligen. Men när ångesten och de jobbiga tankarna är för jobbiga så blir det som ett jävla gift att skära sig för att lätta på trycket. 

I morgon efter vårdplaneringen så skrivs nog pappa ut lät det som när han ringde mig. Jag kan inte påstå att jag är överdrivet förtjust i det då hjälpen inte hinner sättas in ( om det ens blir någon mer hjälp eftersom han inte vill det ) och han om högst en vecka kommer att inte orka ta sig upp från en stol eller kommer att ramla igen. Men ingen kan tvinga honom och vi kan inte göra mer än vad vi har gjort för att få honom att förstå att hjälpen tyvärr behövs. 

Känner mig fortfarande upp och nedhängd med ont i kroppen, trött och lite huvudvärk. Har legat hela dagen!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...