torsdag 2 oktober 2014

Vårdplanering

Min bror ringde i dag och berättade att i morgon förmiddag ska ett vårdplaneringsmöte hållas med sjukhuspersonal, hemtjänst, socialtjänst, pappa och oss barn. 

Jag avstår från att fara på mötet då jag känner att jag ändå inte kan tillföra något som inte min bror kan.
Jag hoppas att vår pappa inser sitt eget bästa och tar emot mer hjälp. När jag och min bror åker utomlands i tre veckor så finns ingen där som kan handla till honom, skotta snö eller vara till hands på andra sätt. 
Har han utökad hemtjänst så löser sig nog den biten också.

Det här med mammas död har tagit mig och min bror väldigt hårt och det ska bli otroligt skönt att åka i väg över jul och nyår. 
Förhoppningsvis så kan vår pappa fira julen med sina systrar men i ärlighetens namn så tror jag att han inte bryr sig nämnvärt i firandet i år.

I dag är jag hängig och vaknade redan i morse med värk i kroppen. Det var tungt att kliva upp denna morgon och det är soffläge som gäller. Endera så har jag blivit smittad av mitt barnbarn eller så är det bara en sådan där dag då kroppen säger ifrån och det känns bättre dagen efter igen.









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...