måndag 3 november 2014

Åter inlagd

Jaha det gick ju inte många dagar ( fyra för att vara exakt ) så var min dotter åter igen inlagd på psykiatrin. Denna gång togs hon in på tvång och inte frivilligt. Det gör mig så ont så ont! I går verkade allting så bra och i dag är hon intagen på den slutna avdelningen. Väldigt tråkigt och så fruktansvärt jobbigt för E att må så där och redan i går kväll hämtade polisen henne på ett LPT.

Hon skrev till mig att om hon inte vill dit hur ska hon då kunna åka in frivilligt. Jag vädjade nämligen till E att låta sig läggas in frivilligt en sådan här gång så att polisen inte behöver kopplas in. 

Jag skrev även till henne att hon kan be personalen att ringa mig, hennes pappa eller hennes syster så får vi ta över ansvaret för E, så att hon inte behöver åka in med tvång. Om hon själv vill att vi blir inblandade förstås! Jag är säker på att hon inte vill det men bad henne att fundera på det i alla fall. 

I dag var jag en sväng till pappa som låg och vilade när jag kom vid tio snåret på förmiddagen. Han hade inte ätit någon frukost och ville ha lunch så jag värmde upp några pannkakor till honom som han hade i frysen. Han har blivit erbjuden avancerad hemsjukvård och ska nog tacka ja till det eftersom han inte längre orkar ge sig i väg till vårdcentralen, lasarettet med mera. 

Men det är kö dit vet jag sedan mamma blev erbjuden hemsjukvård vilket en person ifrån avancerad hemsjukvård berättade för henne när hon besökte mamma. Vidare så tyckte hon att mamma var lite för frisk för hemsjukvård. 
Detta var en månad innan mamma dog så sjuk nog var hon tycker då jag i alla fall. 

I dag har jag varit och hämtat ut mina nya hörapparater på hörcentralen hos en jättetrevlig audionom. Eftersom jag hör så väldigt dåligt och nästan är döv på mitt högra öra och hör illa även på mitt vänstra så är det viktigt med bra apparater. 

Dessa är riktigt klämkäcka då jag valde en rosa färg med pärlor i insatserna. Ljudet är det en enormt skillnad på mot de gamla som jag har haft i åtta - nio år och jag hoppar till av alla ljuden. Hundarnas skall får mig att vilja krypa ur skinnet. Men de här hörapparaterna är som att ha datorer i öronen och ska ställa in sig efter miljön. 


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...