tisdag 18 november 2014

Hospice

Nu är det klart att pappa ska flytta till AG och redan i morgon efter lunch bär det av. Jag har varit hos honom i kväll och packat och gjort klart för avfärden och kommer att skjutsa honom dit. 

Det känns sorgligt och vemodigt ( det är ju liksom slutstationen ) men absolut nödvändigt eftersom han inte längre klarar sig själv. Han har smärtor, han kan inte hålla tätt, han kan inte laga sin mat för att han inte orkar, han orkar inte ens gå ut genom dörren längre och han är farligt nära att ramla titt som tätt. 

På så sätt känns det tryggt för både honom och oss andra tror jag att att han flyttar in till det fina stället där de är så underbara som personal mot de som vistas där. Jag vet....både mormor och mamma har ju varit där deras sista tid i livet.

Det kommer att bli jobbigt att återse stället i morgon eftersom det bara är fyra månader sedan mamma dog. Faktiskt så är det exakt fyra månader i dag! 
Hon dog den 18 juli kl. 21.00!

E är kvar på lasarettet och mådde väl lite bättre i dag men var trött och for aldrig på sitt jobb. Skulle nog dit på torsdag!

Jag har haft lillan hela dagen! Mitt älskade lilla barnbarn! Att bli mormor är en ynnest och det bästa som har hänt mig efter flickornas födelse. 

Lägger in ett kort på henne från i dag!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...