lördag 29 november 2014

Chockad

Fast de ringde mig i förmiddags så är jag ändå helt chockad av att se hur illa det är ställt med pappa. Man blir aldrig förberedd till hundra! 
Han är helt väck i blicken och i huvudet och hans kropp var inte med. Speciellt armarna! Han svarade kortfattat och yrade på! Han kände inte igen sköterskan när hon tittade in i rummet och frågade henne vem hon var fastän hon har varit inne hos honom flera flera gånger.

Mot mig var han lite brysk i tonen och jag blev faktiskt uppskrämd av hans beteende. Han ser ut att ha tynat bort den här veckan som har gått. Benen var som pinnar, huden torr och händerna liksom insjukna. 

Jag pratade med en sköterska som sade att det går upp och ned för pappa nu. Ena dagen riktigt pigg för att nästa dag knappt kunna stå på benen och behöva matning. I dag var väl den värsta dagen och sköterskan menade att det kan vara en urinvägsinfektion som påverkar honom. Prover är tagna och skickade till labb. 

Det kan även vara så att han har blivit påverkad av att inte ha velat använda c pappen i natt som han vanligtvis alltid har om natten då han ska sova. Syresättningen kanske har blivit för låg men hon sade även flera gånger till mig att det kan vara så att det håller på att vända. Att han håller på att dö!

Vi kan inget mer göra nu än att vänta och se vad som händer! De ringer så fort det sker något!

Om pappa nu dör snart så vore det sanslöst galet att förlora båda sina föräldrar inom loppet av fyra - fem månader. Lite för mycket att ta in!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...