söndag 23 november 2014

Deprimerad

Vi åkte förbi pappa en sväng i eftermiddag och det var inte roligt att se honom. Han satt i en fåtölj och tittade på tv med en telefon i ena handen och fjärrkontrollen i den andra. 

Han verkade deprimerad och innesluten i sig själv, han skulle zappa på teven och fick det inte att fungera med det som var telefonen men som han trodde var fjärrkontrollen. Han sade att det där blev ju inte rätt och undrade var fjärrkontrollen var. 
Men den har du ju i din andra hand svarade jag honom och blev lite konfunderad. 

Han hade inte så mycket att säga enligt honom själv och var ganska butter och inte speciellt trevlig mot oss. Det förstår man ju att det inte är lätt att hamna på ett sådant ställe och han vill nog allra helst hem igen. 
Det är nästan så att jag tror att det ändå skulle vara det bästa än att se honom så här som i dag.

Jag och min bror ska dit i morgon! Hoppas att han är lite mer uppåt då och visar lite livsglädje i alla fall.

Har varit och käkat middag! Önskade pannbiffar och så blev det. Mums så gott! Men jag har gått upp tre kilon sedan mamma dog och det känns tyvärr i magen. När flickorna föddes så togs de ut med kejsarsnitt och nu snart 24 år senare så har jag ont strax ovanför snittet. Det är liksom hårt och har blivit en liten valk. När jag väger aningens för mycket så trycker min mage på det där och då gör det alltså ont. 

Jag måste för min egen skull gå ned några kilon igen men det är hur svårt som helst. Att sluta snusa och röka var mycket enklare än att tappa i vikt. Åtminstone för mig!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...