fredag 7 november 2014

Fredag

Vaknade fem som vanligt men slumrade om ännu en gång tack och lov. 
Tänkte mig ut på en långpromenad efter frukosten men vände om efter en km då jag bara halkade runt som Bambi på hal is. 
Jag kunde inte ta mina icebug på mig eftersom jag har fått världens skavsår av dem på hälen och inte heller de andra vinterskorna kunde jag ta då de är så nötta bak i hälen även dem. Det slutade med gympaskorna på fossingarna och kontentan av det hela blev att jag alltså ställde in den långa promenixen. 

Jag måste köpa mig nya skor framöver så att jag kan fortsätta med mina promenader för annars blir jag galen. Gymmet kör vi nog inte igång med förrän jag har kommit hem från Thailandsresan. Det är så onödigt att slänga ut flera hundralappar för en månad för att sedan inte kunna utnyttja tiden på gymmet de veckorna. 

Jag har varit hos pappa vid två tillfällen i dag! Först för att göra frukost till honom då han ringde och bad mig om hjälp. Jag bäddade även rent i hans nya sjukhussäng som anlände i morse och bäddade i mammas säng där han hade sovit i natt. Vi slängde hans säng i går kväll ( eller ska göra det för nu står den på släpet ) då den bara är skräp. 

Han hade fruktansvärt ont i ryggen och skrek när han skulle lägga sig i sängen och kräktes strax innan frukosten. Han hostar upp blodblandat slem och delvis är det väl det som gör att han kräks men han blir också illamående av morfinet. Precis som mamma blev! 

Tog mig en tupplur på eftermiddagen då jag började känna av en begynnande huvudvärk. Vaknade och hade en ännu värre värk men efter en alvedon och en treo så börjar det kännas bättre. Men magen känner av treon! 

Fick då alltså sedan åka ytterligare en sväng till pappa för någon timme sedan då han ringde och bad om hjälp att fälla upp sängkanten så att han inte ska ramla ur. Sedan så hade han tappat fjärrkontrollen till sängen på golvet och ville ha hjälp med att bädda med kuddar vid fotänden och gaveln av sängen.

E mår hyfsat som det verkar förutom att hon har ont i övre delen av ryggen men endera i morgon eftermiddag / kväll eller på söndag så ska hon få en behandling.

Nu blir det en god middag och att softa framför teven!





  

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...