fredag 28 november 2014

Gravsten

I dag har det gått i ett med först ett stadsbesök på förmiddagen för att sedan hämtas upp av min bror för ett besök där de gör gravstenar. 
Vi hade blivit sagda att det gick att titta på dem live men så var icke fallet. Tog hem en broschyr och får sedan välja!
Drog efter det vidare på olika ärenden runt om i stan. Väl hemma igen så blev det en tredje sväng ut med kärran för att uträtta lite ärenden. Köpte bland annat en lykta att ha ljus i på mammas grav som såg så övergiven ut i dag när jag och min bror var där.

Har fortfarande en hemsk hosta och är lika hes som tidigare dagar. Är väldigt väldigt less nu och har inte sovit många timmar sedan söndag. Trodde och hoppades att vårdcentralen skulle höra av sig eller skicka ett elektroniskt recept på någon hostmedicin efter min kontakt med dem i går. Men inget recept har dykt upp! 

Är jag fortfarande så här i mitten på nästa vecka så får jag kontakta dem igen.

Pappa min fina pappa har nu varit på hospice hemmet i nio dagar. Mamma hann bara vara där i åtta dagar! Men hon var så mycket mycket sjukare än vad han är då hennes enda njure förmodligen lade av efter all morfin och annat smärtstillande. Det var nog egentligen det smärtstillande som tog livet av henne och inte cancern i sig. Inte i det skedet!

E låter så uppåt och verkar må bra och det glädjer mig enormt mycket att hon har sådana dagar också. De är sällan men de finns där! 

I morgon ska jag åka förbi henne med gardinerna!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...