fredag 7 november 2014

Hänvisning

Es pappa fick i dag ett svar ifrån damen på sjukhuset och hon hänvisar vidare till Vågen och för ett samarbete med dem där vi tillsammans funderar och planerar för vad som mer kan göras för vår dotter. 
Hon nämnde det möte som ingen av oss var på och jag hoppas verkligen att vi får information om vad som blev sagt. 

Däremot så tror jag inte på några insatser på bortaplan för Es del. Det är och kommer nog inte att vara aktuellt då de anser att hennes bästa är att fortsätta på sin daglig verksamhet och Vågen. Men Vågen upphör ju till jul berättade de för hennes pappa så vad det blir i stället vet jag ej. Något behöver hon helt klart! Vad som än är inplanerat för vår flicka så är vi nöjda bara hon blir frisk någon gång. 

Jag vill passa på att berömma två fantastiska tjejer i styrelsen i 12 Septemberrörelsen som hela denna vecka har engagerat sig till hundra genom att medverka i psykeveckan. De har gjort ett kanonjobb och jag är enormt imponerad av deras insatser. 

Det som är så unikt med vår förening är ju att vi är en salig blandning i styrelsen ( eller jag har ju gått ur men går kanske med sedan när jag har fått tillbaka orken ). Två med egna erfarenheter av psykisk ohälsa, jag med mångårig erfarenhet som anhörig till någon med ett självskadebeteende och en med en sorglig erfarenhet av att ha mist sin pojkvän i en överdos av tabletter. Tillsammans kan vi komma med ideer och bolla tankar sins emellan och tillsammans kan vi upplysa omvärlden om hur det är att leva med en psykisk sjukdom och hur det är att vara anhörig i den världen. Framför allt så kan vi försöka få till förändringar inom psykiatrin och vårt mål är en nollvision inom suicide. 

Här kan ni då återigen följa 12 Septemberrörelsen:

http://www.12september.se/





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...