tisdag 25 november 2014

Hosta!

Fyyy sån hemsk hosta jag har!! Sov nästan inte en blund natten mot i dag på grund av hostan och i dag är det lika jobbigt. Har till råga på allt fått en mördande huvudvärk också men det beror väl på sömnbristen. 

Har i alla fall varit till dotra mi och väntat ut hennes soffa som skulle komma i dag. Hennes pappa med flickvän fick byta av mig efter några timmar i väntan på att möbeln skulle anlända. Dottern är nämligen på sin praktik i dag och kunde inte komma ifrån.

Jag pratade med E i dag som var så glad för att hon hade hört av företaget som hon köpte sin teve av. Den har krånglat och i dag skulle hon helt enkelt få hämta ut en ny. När hennes pappa har varit hos hennes syster vill säga.

E var uppmärksam och har sett att de har höjt hennes hyra med 212 kr per månad. Det är för tusan 2544 kr per år i hyreshöjning plus alla andra utgifter så som el, kabelteve, bredband, hemförsäkringen och så vidare. 
Blir att söka nytt bostadsbidrag nu då! Till dess att hon flyttar vilket hon verkar vilja göra nu efter höjningen som är den andra på fyra år. Kanske inte så mycket men för någon som inte har en stor inkomst så gör det skillnad - var så säker!

Hon lät uppåt och skulle mysa med sin hamster som stod och pockade på uppmärksamheten när vi talades vid. Hade i dag varit på sitt jobb! Nu har hon varit utskriven från psykiatrin i sex dagar. Peppar peppar!!

Bjuder på en bild av Js söta katt som var enormt kelsjuk av sig. Men till slut så bet den mig ett par gånger i fingret. Inte så att det gjorde ont men nog kändes det lite. Kanske hon helt enkelt inte ville bli klappad mer! Jag är ingen kattmänniska och kan faktiskt inte något om deras sätt även om jag tycker mycket om lilla Maja som hon heter. Hundar är ju vad jag pysslar med och som jag kan läsa av desto bättre.

Även Es hamster som hon skickade en bild på får hänga med här på bloggen. Så där ser hon ut när hon vill ha uppmärksamhet berättade min dotter.









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...