torsdag 13 november 2014

Huvudvärk

Jag pratade med E i går kväll och hon hade en sjuhelvetes huvudvärk och bad om en behandling snarast. 
I dag smsade hon mig att hon hade inte ens kunnat se på sitt favoritprogram på tv och hade till och med kräkts av huvudvärken. Precis som det var för mig så jag förstår hur illa det var....

Så fort A kan så ska hon naturligtvis få sig en behandling. Flera lär behövas så spänd som tösen är!

Har varit förbi pappa en sväng men först åkte jag och handlade lite frukt till honom. Han satt i sin fåtölj och hade ätit frukost. Såg inte förvirrad ut men när jag sade att om en timme kommer hemtjänsten för att laga din lunch så frågade han mig förvånat vad klockan var? Tjugo över tio svarade jag honom! Är det morgon sade han då ännu mer förvånat och trodde att det var kväll. Jösses Amalia säger jag bara! 

I går hände det sig att As pappa var ute i skogen och fällde träd när han råkade få ett över sig. Tack och lov så fick han " bara " ett brutet ben och slog i skallen men i övrigt är han okey. Huvudet såg bra ut men behövde sys. Där ser man hur fort en olycka kan hända!! Han är världens snällaste och goaste liksom As mamma så visst blir man omskakad när något sådant händer.

I dag är lillan med sin morfar och jag hoppas att hon är feberfri. Det känns lite tomt utan henne här hemma måste jag erkänna. Finare tös får man leta efter!

I morgon åker vi ut till stugan och kopplar av. Jag längtar enormt mycket efter den avkoppling och harmoni som jag känner där. Med havet utanför knuten, den vedeldade bastun, kaminen och sist men inte minst naturen utanför dörren.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...