torsdag 27 november 2014

Jädrans hosta!

Tredje natten med hosta och alldeles för lite sömn. Känner mig som en zombie nu och har ont i hela överkroppen i musklerna efter all hostning. 
Har kört vatten och halssprayen som har hjälpt för stunden, men så vaknar jag upp med värsta hostan igen. 

Kapitulerade denna morgon och kontaktade vårdcentralen för en förfrågan om någon hostmedicin som fungerar. Helst inte med etylmorfin i då jag är skraj för att få några biverkningar så som hjärtklappning eller dylikt. Men finns det verkligen inget annat så tar jag ju det! Bara jag blir hostfri!

E var på synnerligen gott humör i går! Hon fick sin nya teve som var ännu större än den andra. Femtio tum ska väl duga ;-). 
Dessutom så hade hon julpyntat och det lät som det var riktigt fint hemma hos henne med stjärnor och stakar i lägenheten. Jag bad henne att ta ett kort att sända mig så att jag får se. Eftersom jag hade en sådan hosta så kunde vi dessvärre inte prata länge utan jag fick avbryta samtalet efter en liten stund. Synd när hon för en gång skull var riktigt pratglad och uppåt.

Jag har fått hem min nya mobil nu! En Samsung Galaxy S 5 som jag är hittills väldigt nöjd med. Har en S3 sedan förut som ju började att krångla så jag blev så illa tvungen att fixa mig en ny lur. 

Bjussar på ett kort taget med den nya luren där Baltazar fick bli fotoobjektet.


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...