onsdag 12 november 2014

Lång dag

Natten mot i dag sov jag gräsligt dåligt och från fyra snåret låg jag vaken men dessförinnan vaknade jag stup i ett. 
Jag oroade mig för lillan och att hon skulle vakna och vara ledsen och febrig. Genom att jag inte hör så bra så skulle jag missa hennes gråt då rummet ligger i andra änden av huset. Hon brukar inte vilja kliva upp själv så där om natten. 

Jag hade nog kunnat slappna av för hon sov ganska så bra som hon själv sade förutom att hon hade vaknat en gång och varit lite ledsen och längtat efter sin mamma. Men bara lite ledsen sade hon ;-)

Lillans feber har nästan gett sig och i morse hade hon ca 38 i temp men jag tyckte att det kändes som att den sjönk allt eftersom dagen gick. Hon var då i farten som sjutton och dansade och sjön för fulla muggar. Det var väl bara maten som inte smakade som den brukar göra.

E har varit på Vågen i dag men när jag talade med henne i kväll så hade hon väldigt ont i huvudet och mådde inte så bra. 
Hon har spänningshuvudvärk så det måste nog bli en till behandling snart för henne.

Pappa har blivit beviljad avancerad hemsjukvård fick jag höra i dag och det känns jättebra för han behöver verkligen det. En från det teamet skulle göra hembesök någon gång under dagen och jag kan bara hoppas att de inte säger som de sade till mamma att hon inte var nog sjuk och att det var kö så hon fick vänta med insatserna. En månad senare var hon död!

I dag bakade jag bröd så nu är frysen fylld av brödet sedan tidigare som jag bakade för en tid sedan och med dagens mängd. Synd bara att jag inte kan själv få njuta av det så mycket eftersom jag har så lätt för att gå upp i vikt.

Nu är det dags att sova för det har varit en lång dag så till er alla läsare:

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...