söndag 2 november 2014

Ljuständning

Efter en härlig helg ute i stugan med total avkoppling är jag nu hemma igen. For förbi E och hämtade upp henne och mötte upp hennes syster och mitt barnbarn på kyrkogården där vi tände ljus och mindes en kär familjemedlem. 

När jag som bäst höll på att fota graven så tvärdog min mobil och A skämtade om att min mamma ju aldrig hade tyckt om att bli fotograferad och att det säkert var hon som jäklades med mig. Vi fick oss alla ett gott skratt mitt i all sorg som vi kände.

Var förbi pappa en sväng och det var inte så bra med honom. Han hade sovit från åtta på morgonen till elva i dag och var återigen trött och skulle lägga sig när vi var där och då var klockan runt femton tiden. Han sade att det känns om att han håller på att tuppa av hela tiden. Jag tog bort sänggaveln på hans säng inför den kommande sjukhussängen som ska komma till veckan och jag skurade hans golv bakom sängen då det låg kvar pink efter hans omkull vältning av flaskan för en tid sedan.

Jag var och hämtade min vinst på ICA! Vann en stor chokladkaka då jag gissade nästan rätt på vad en pumpa vägde. Ibland ska man ha tur! 1600 gram Marabou choklad kan jag nu smaska på. Blir bra inför kvällens bingolotto!

I morgon börjar psykeveckan och 12 Septemberrörelsen kommer att stå i Lindellhallen på Umeå Universitet. Har ni möjlighet så titta förbi!
Jag kanske kommer att hjälpa till lite om jag hinner och bara kan. Men i morgon ska jag i alla fall hämta ut mina nya hörapparater. Det blir spännande!






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...