fredag 14 november 2014

Oro

Nu befinner jag mig ute i stugan och har efter en skön eftermiddag landat i bingen. Det är inte bara jag som trivs här ute. Hundarna kommer fort till ro och nu har lugnet infunnit sig för natten efter kvällspinkningen.
Jag sände ett sms tidigare i kväll till E men fick inte något svar av henne. Men då min telefon är knasig och hon oftast inte får mina meddelade ( förrän långt senare då en hel drös kan dimpa in i hennes inkorg ) så kan både hon och jag sitta och vänta på varandras meddelande.
Att ringa till henne har inte heller fungerat utan då ringer telefonen till någon annan. Skumt!
Lånade i alla fall en annan mobil och sände ett nytt meddelande men har inte fått något svar nu heller. Det gör mig orolig och jag avskyr att bli orolig men oftast så har det funnits starka skäl till min oro.
Jag hoppas verkligen att allting är okey med henne och att hon bara inte har sett mina sms så därför inte svarat på dem. Men jag har mina aningar! Får se i morgon om dem var befogade....
Min bror hjälpte mig att flytta en soffa i dag från hemmet ut till stugan. Vi började att prata om Thailandresan! Det är bara en månad och en vecka kvar till dess att vi reser.
Nu är det god natt i stugan och dags att ge sig in i drömmarnas värld. Kanske man drömmer om vita stränder, sol och bad ;-)


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...