torsdag 20 november 2014

Överkörd av en ångvält

Men nånting så jävla slut jag är i dag! Kroppen värker och jag orkar knappt lyfta en hand. Har legat på sofflocket precis hela dagen och sovit en stund nu och då. Jag vet att det blir så här när det har varit mycket runt mig, men det är lika jobbigt varje gång. 
Tur att det går över efter en dag eller två men just i dag känner jag mig i alla fall som överkörd av en ångvält.

Pappa har jag inte hört av i dag och det känns ganska skönt. Det måste väl vara ett tecken på att han känner sig nöjd, hoppas jag i alla fall. Jag tänker åka förbi honom endera i kväll efter middagen eller i morgon och säga hej. Det blir lite konstigt för mig när jag som är van att titta in hos honom varje dag, ta in tidningen, stöka undan i köket och prata lite med honom nu inte kommer att göra det längre. Åtminstone inte i samma utsträckning! Jag kommer att sakna den delen fast jag samtidigt är otroligt lättad av att han är där han är.
I trygghet med andra människor och inte så ensam längre. 

E har varit på sitt jobb i dag och jag är så glad att hon verkade på gott humör och mådde bra. Det är så skönt att det inte är bara dåliga dagar för henne. Mår hon bra så mår jag också bra, fastän jag nu är trött förstås. 

Nu är det en månad kvar till dess som jag och min bror åker utomlands. Gissa om jag längtar!! Det ska bli underbart att se ett land som jag har hört så mycket gott om och som jag kan tänka mig att bo i en vacker dag. 

Soffan som jag tänkte sälja har förblivit osåld och jag har bestämt mig för att behålla den och ställer ned soffkräket i källaren hos pappa tillsvidare. I framtiden kan jag nog tänka mig att låta den stå i stugan.

Min dotter ringde och berättade att mitt barnbarn hade varit till en barnläkare i dag för sina problem med magen. Hon har ju inte ätit mjölkprodukter under en lång tid och magen blev mycket bättre. Sedan så blev mamman tillsagd att ge jäntan mjölk för att se om det blev samma problem då som förut. Vilket det blev! 

Återigen började vi alla om med mjölkfritt till flickan men magen stabiliserades inte som tidigare. Hon har fått något medel att ta men magen har inte blivit bättre och i dag var hon då alltså till doktorn. 

Nu ska vi inte låta henne äta något med soya i och så klart även mjölkfritt. Dessutom så ska hon till barnmottagningen för vidare undersökning och provtagningar. Jobbigt!!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...