tisdag 4 november 2014

Sömnlöst

I natt blev det inte många timmars sömn och jag vaknade redan före fyra i morse. Mamma kallade de timmarna fram till fem snåret för vargatimmarna. Jag kallar dem för grubblartimmarna. Aldrig fungerar väl hjärnan så bra som under natten när man vill sova, men kontoret där uppe vill något annat. 

Jag låg och funderade på det här med E och pratade med min mamma i min tankar. Önskade att hon kunde hålla ett öga på min dotter åt mig och att ett mirakel kunde ske så att E blir frisk och får må bra.

I dag ska hennes pappa ringa till verksamhetschefen på psykiatrin men han har nog lika lite tur som mig. Hon har ganska tydligt visat en ovilja till att träffas men har inte på något sätt varit otrevlig i sin kontakt med mig. Bara inte svarat på om jag och Es pappa kan få komma för en träff med henne. 

Vi sågs ju förut för ca ett år sedan då tv 4 hade intervjuat henne inför programmet om oss och vår kamp för att vår dotter skulle få den rätta hjälpen där socialtjänsten nekade henne vård. Det minns ni säkert ni som har följt min blogg! Vi pratade då om att åter ses men det tycks ha fallit i glömska hos henne....

Till min dotter:



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...