söndag 16 november 2014

Telefon

Jag har lessnat på min förbaskade skittelefon som inte gör som jag vill. I förmiddags stängde den av sig vid tre tillfällen och känns väldigt opålitlig. 
Synd är bara att de är så dyra att köpa men jag vill helst ha en Samsung Galaxy S 5. 
Den jag har nu är en S3 som jag har haft i ca 2,5 år och har varit nöjd med. Det sägs ju att livslängden för en smartphone är ungefär två år typiskt nog.

Antagligen så får jag ta en telefon med abonnemang och hela kitet som tidigare. Det är väl bara det att i slutändan så blir ju luren mycket dyrare på så sätt med en bindningstid på två år. Får se hur jag löser detta!

E åkte in frivilligt denna gång! Det är alltid något positivt eftersom det känns väldigt synd att polisen ska bli inblandad i hennes liv. När man har med polisen att göra i andra fall så läggs man ju in i deras register. Undrar hur det är en sådan här gång när det handlar om handräckningar. Någon som vet får gärna meddela mig via mailen ( cajsawarg@outlook.com ).

Då var man hemma igen från stugan! Har varit en avkopplande helg men som jag skrev förut lite extra jobbig då tankarna har varit så mycket på mamma. Det går lite upp och ned i sorgen efter henne då vissa dagar är tunga med massor av gråt medan andra dagar går mycket lättare och jag knappt tänker på henne.

Nu längtar jag till Thailand mer än någonsin måste jag erkänna. Det är exakt fem veckor kvar till dess vi åker och det ska bli sjukt härligt att lämna allting för sol, bad och trevligheter.

Jag har lagt ut soffan till försäljning! Hade jag haft plats för den så skulle den få en given plats hos mig för den är i fint skick trots att den har några år på nacken. 

Bild på soffan som säljes för 700 kr


skinnhörnsoffa



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...