onsdag 5 november 2014

Trevlig dag!

Jag vaknade vid halv sju och kände mig utvilad efter att ha sovit hela natten. Så skönt det var!! 
Tog efter frukosten en långpromenad på en mil med Baltazar i ett underbart vinterväder. Solen sken, snön gnistrade så vacker på träd och mark och jag bara njöt av den friska luften. 

Jag traskade förbi pappa en sväng och där var det som vanligt. Hann nästan bara hem så var det dags att ta kärran och styra den mot byn för att äta lunch med en kompis ( Tack M ) och titta på ett par sängbord att ha ute i stugan. De behöver målas om och kanske sandpappras där lådorna ska stängas för de var ruskigt tröga. Men för en hundring så är det inget att snacka om och skulle det inte att gå att få till det där så är det inte mer med det. Återvinningen finns ju!

Es pappa har försökt att få tag i verksamhetschefen på psykiatrin både i går och i dag men hon svarar inte och det går inte att tala in ett meddelande. Så till slut sände han henne ett mail i hopp om att hon svarar. 

E har galet ont i ryggen och efterfrågade en osteopatbehandling av A. Är hon utskriven på söndag eller har permission så får hon en behandling hemma hos mig. Hon skulle få nattpermission i dag! 

Jag var förbi mammas grav en sväng och tog bort de utbrunna ljusen och så klart så grät jag en skvätt också. Så saknad hon är! 

När mamma åkte in på Axlagården så sade hon att hon skulle skynda sig att sticka klart en kofta eller vad det nu var hon höll på med. Men hon hann ju bara vara där i åtta dagar innan hon dog. Koftan ligger kvar ostickad och i dag frågade jag min moster om hon vill göra klart den. 
Det ville hon och hon tror som mig att mamma hade blivit glad om hon hade vetat det. Hon brukar tänka på mamma då hon handarbetar. De stod varandra nära genom att stugorna ligger intill varandra och de umgicks nästan dagligen om somrarna. 

I går sände jag några kort av mamma till moster och morbror. Det är sällsynt med kort efter henne då hon avskydde att bli fotograferad. De blev glada för dem!

Efter min runda i dag så har jag fått skavsår på hälen och det är kanske inte så konstigt för jag gick i mina icebugs och de har börjat att bli nötta inuti. MÅSTE finna mig några andra skor också att ha och MÅSTE finna en annan rutt att gå nu när vintern är här. Det var lite vanskligt att promenera där jag gick i dag då det var så dåligt plogat efter vägrenen. 

Ibland blir jag sååå less på att gå mina svängar men jag har gått upp i vikt lite igen och måste skärpa mig. Har slarvat med både motionen och kosten ( ätit dessutom mycket godis ). Det är helt klart snart dags för att börja träna på gym utöver promenaderna. 

Jag tog ett par kort i dag under min promenad som jag vill dela med mig av.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...