söndag 28 december 2014

Äntligen

Nu äntligen så kommer jag mig för att skriva lite i min blogg. Fem dagar har passerat sedan vi anlände till Ban Chang i Thailand. Resan var fruktansvärd dryg och jag fick rejält ont i knäna av att sitta så länge samt att mina ben svällde upp vilket aldrig tidigare har inträffat. Jag märkte det när jag skulle gå och lägga mig på kvällen. Sockkanterna hade gjort djupa märken och det påminde mig om hur pappas ben såg ut efter att han hade burit sockar. Hans ben svällde upp! Ja det gjorde ju mammas också.

Trots den långa resan så är det värt varenda timme sittandes på planet och flygplatser för jag är förälskad i detta underbara land. Människorna är snälla och trevliga, klimatet precis som jag vill ha det med värme o sol o bad o maten är suveränt god.

Första dagen tillbringade vi vid poolen men vattnet var så kallt att vi sedan har varit vid stranden. Det är varmt! 50 plus i solen, 32 i skuggan och 29 i havet. Precis i min smak!

På fredag ska vi åka till Rayong!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...