tisdag 16 december 2014

För att du är värd det!

Nu har lillan åkt hem med sin mamma efter att ha varit hos mig i två dagar. Det är bara roligt att vara barnvakt åt henne!
Hon har haft hög feber men i morse var den låg för att sedan stiga under dagen och mot kvällen har hon förmodligen uppåt 39 grader igen. Då jag kollade vid halv fem så var den på 38,4.

I morgon ska jag till läkaren för den där kontrollen. En onödig koll känns det som men lika så bra att få det gjort. Jag känner mig ju frisk som en nötkärna förutom att jag blir ganska så trött ibland. 

I övermorgon är det begravningen av pappa och jag hoppas och tror att den ska bli lika fin och värdig som mammas var. Vi blir inte så många som då hon begravdes men det gör inget. Det ska bli jäkligt skönt när den är över och vi kan gå vidare. Jag är dock lite orolig för att jag ska klappa ihop endera dag då jag på ett konstigt sätt inte har sörjt lika mycket som då mamma dog. Det är mer som att jag är avtrubbad och totalt slut i kropp och själ.

Därför är den här resan som jag och min bror har framför oss väldigt välkommen och han känner ungefär likadant som mig. Sol, bad, god mat, dryck, sevärdheter och långa promenader. Kan inte bli annat än nice!

E ska nu ha permission till och med fredag då hon skrivs ut om allting verkar bra med henne. Hon bad mig om skjuts eftersom hon skulle ta med sig ett kedjetäcke. Jag är dessvärre billös för tillfälligt så hon skulle nog ta en taxi hem. 

Det känns jätteskönt att E mest troligt blir utskriven igen och gud vad jag hoppas att hon får må bra nu. Att hon får njuta av julen och nyåret i trevlig sällskap med sin familj och kanske med dem som bor där hon bor. Det är hon så himla mycket värd!








När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...