torsdag 18 december 2014

Då var det över!

Vaknade halv sex i morse och kunde sedan inte somna om. Låg och funderade på allting! Föräldrarnas död, huset som ska tömmas, stugan som ska fattas beslut om, jag tänkte på E, på mitt barnbarn, på min vän som jag saknar kontakten med och på min förestående resa.Thailand - here we come!

Begravningen i dag var stämningsfull och fin! Vi var lagom många som kom på den och min morbror spelade upp några låtar av Evert Taube på den medtagna skivspelaren. Min moster läste upp ett par dikter och berättade också om ett samtal som hon hade haft med vår pappa under mammas begravning.

Han hade sagt till henne sådana fina saker om mig och min bror att jag blev riktigt rörd när jag fick höra det. Då grät jag för det lika mycket som jag grät av saknad och sorg. 

Min ena faster läste upp Odalmannen och hade själv med sig dikten. Den påminde starkt om när pappa stod där framme precis som jag trodde att den skulle göra. Efter begravningen gick vi alla till mammas gravplats, men jag hade varit där liksom min moster och morbror även innan och tänt ett ljus.

Nu är mamma och pappa återförenade!




  

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...