fredag 12 december 2014

Dagpermis

I helgen ska E har dagpermission från psykiatrin och det är bra tycker jag att hon får komma ifrån avdelningen lite. 
Hon mådde hyfsat och var i dag på Vågen! Det som snart ska avslutas för henne, tyvärr! Det som gör henne kanske mindre mottaglig för behandlingen dbt och kbt är hennes lilla funktionshinder. Att förstå och komma ihåg! Det är vad jag har fått till mig och det känns inte kul. Jag hoppas att de inte ger upp om henne nu på grund av det.

Själv mår jag väl så där! Trött och slut som fan själv! Hostar fortfarande och deppar över föräldrarnas död. Sliter i huset och har bitvis beslutsångest över vad som ska slängas och inte slängas, hur jag ska göra med allting och så vidare. 

I dag är mina fastrars text om pappa inlagd i vår dagstidning samt ett kort på honom. Det blev jättebra! E hade sett det på lasarettet och messade mig och frågade om jag också hade sett minnestexten.

Mitt barnbarn har sovit över här i natt men är nu hos sin farmor över dagen. Jag ska ändå till huset efter lunch och fortsätta rensa. Men jag far inte dit om inte min bror är där - som det känns nu! Det blir för jobbigt då!

Trevlig helg till er alla läsare!









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...