torsdag 4 december 2014

Döden tänkte jag mig så

Klockan 09.13 denna morgon somnade min älskade pappa in efter en lång kamp mot prostatacancer. 
Han har nu fått frid och återförenats med mamma som han älskade så mycket och saknade oerhört efter 58 år tillsammans. Han blev sig aldrig lik efter hennes död för 4,5 månader sedan.

Kampen har varit tuff och gårdagen samt natten som har gått kämpade pappa mot andningsuppehåll och tunga andningar om vartannat. I går spelade jag och flickorna Evert Taube visor för honom och han visste mycket väl att vi var där hos honom. 

Jag vill återigen säga det att jag har helt helt helt underbara döttrar som har funnits vid min och deras morfars sida. Ännu en gång har E närvarat vid en dödsbädd och det är starkt om något. J var tvungen att åka hem i går kväll men kom åter i dag efter att hennes morfar hade dött.

Vi har alla nu tagit farväl och pappas systrar har varit hos honom. Min bror och hans barn ska dit i eftermiddag och jag följer med dit ytterligare en gång för att där efter följa med till begravningsbyrån och välja en kista.

Jag är totalt slutkört nu! Har slängt i mig en shake och ska ta mig en välbehövlig dusch innan min bror kommer för att hämta mig.

Tack E och J för att ni finns i mitt liv! Tack för att ni är så genom fina flickor . 

DÖDEN TÄNKTE JAG MIG SÅ

Det gick en gammal odalman och
sjöng på åkerjorden.
Han bar en frökorg i sin hand och
strödde mellan orden för livets
början och livets slut sin nya 
fröskörd ut.
Han gick från soluppgång till soluppgång
Det var den sista dagens morgon.
Jag stod som harens unge hur ångestfull
jag var inför hans vackra sång.
Då tog han mig och satte mig i korgen
och när jag somnat började han att gå
Döden tänkte jag mig så.

R.I.P min fina pappa!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...