torsdag 18 december 2014

En tung dag!

I dag är det en tung dag! I dag är det exakt två veckor sedan min älskade pappa dog, exakt fem månader sedan min underbara mamma dog och i dag är det också begravningen av vår kära far. 

Att återigen gå in i kapellet där vi satt för fyra och en halv månader sedan för att ta farväl av vår fina mamma blir en smärtsam påminnelse om när pappa stod vid kistan och läste Odalmannen. Det blir en smärtsam påminnelse om att jag nu inte har några föräldrar kvar i livet! 

Allt annat blir så litet i förhållande till den sorg jag har gått med i fem månader. Det enda som är viktigt och som har betydelse nu är min hälsa och min familj som är kvar i livet. Mina döttrar, mitt barnbarn och min bror. För att inte glömma A som har funnits där för mig i snart nio år.

Älskar er!

Det gick en gammal odalman och
sjöng på åkerjorden.
Han bar en frö korg i sin hand och
strödde mellan orden för livets
början och livets slut sin nya 
frö skörd ut.
Han gick från soluppgång till soluppgång
Det var den sista dagens morgon.
Jag stod som harens unge hur ångestfull
jag var inför hans vackra sång.
Då tog han mig och satte mig i korgen
och när jag somnat började han att gå
Döden tänkte jag mig så.







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...