söndag 14 december 2014

En vecka

Kände av halsen i går kväll som jag skrev i mitt förra inlägg och i dag är det etter värre. Det känns som när man har bitit sig i tungan fast detta sitter långt ned i halsen. Aj aj!
Har druckit en kopp honungste och hoppas att det blir bättre under dagen. Mamma hade Bafucin i sin väska vilket jag såg när jag tömde den. Ska ändå till huset senare i dag och rensa så då får jag ta dem med mig. 

I natt drömde jag om pappa! Men jag är en sån där som aldrig kommer ihåg mina drömmar ( väldigt sällan som jag gör det ), så vad den handlade om vet jag ej. Det hänger säkert ihop med att jag i går kände mig ledsen och saknade både honom och mamma väldigt mycket. Att både besöka huset och stugan med alla minnen och saker kändes urjobbigt.

Nu är det en vecka kvar till dess jag och min bror åker till Stockholm. Vi ska sova över på Rest and fly och spendera en dag i den stora staden innan vi på måndagen 22 december flyger vidare till Thailand. Det har gått så fort sedan vi bokade resan och nu står vi snart där redo att lyfta till varmare breddgrader. Helt otroligt!

I februari sker nästa resa fast då bara till Småland till ett bröllop. Funderar även på en färjetripp framöver om jag får med mig någon vill säga.

Ibland får man tok il och i morse kom ett sådant över mig. Jag slängde mig på luren och sände min älskade E ett sms med orden: Jag vill bara säga att jag älskar dig så mycket. Min finaste flicka! 

Men så har jag ju två döttrar för att inte glömma och sände även den andra flickan ett meddelande om hur älskad hon är. Jag har lärt mig efter att ha förlorat mina föräldrar så tätt in på varandra att man aldrig kan ta något eller någon för givet. 

Att låta gruff, fjantiga gräl, osämja eller hårda ord förstöra till exempel en vänskap eller en relation är dumt. Att däremot berätta hur älskad och hur viktig en person är känns mycket mycket bättre och glädjer desto mer, kan jag lova. 

Jag sade till exempel härom dagen ett par dumma ord till en person i min vänskapskrets, men bad sedan om ursäkt. Det är viktigt att kunna säga förlåt för vad det än handlar om. Mera kärlek till folket ;-)

Lägger in några bilder var av den första bilden togs när jag vakade hos min pappa. Han hade sannerligen en fin utsikt! Lilla grå som låg så skönt på täcket i soffan fyller tolv år i februari. 

En hög ålder tyckte jag förut men så läste jag härom dagen om en papillon, som var 22 år. Såg dessutom en bild på en hanne som var arton år och nio månader. Helt fantastiskt vilka höga åldrar på de små liven!

Önskar er alla läsare en härlig tredje advent! 







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...