onsdag 10 december 2014

Ingen förstår!

I dag har jag och min bror varit hela eftermiddagen i huset och grejat på. Jag har tömt klart mammas rum i garderoberna och byrån samt i sängbordet. I köket tömde vi skafferiet, kyl, frys och kryddskåpet. Min bror har passat på att ringa en massa samtal för att stänga ned abonnemang, kolla upp pensioner mm. Det är hur mycket som helst att ta hand om när någon dör.

Vi fick sedan besök av en ur hemtjänsten som ville överlämna en julklapp som egentligen var till pappa men eftersom han dog så hastigt så fick vi ta den i stället. En hyacint och fin choklad samt ett fint kort!

Avancerad hemsjukvård kom också förbi och överlämnade nyckeln som de hade lånat. Hon kunde inte förstå hur det kunde gå så fort att pappa dog och hade blivit mycket förvånad när hon fick höra det i går av de andra på AHS. 

Ja det är väl så att ingen förstår vad som egentligen hände även om han hade spridd cancer. Men förmodligen så fick han en blödning i hjärnan eller en propp kanske redan i fallet hemma och att den sipprade på och orsakade skadorna med minnet och armen. Fast cancern måste också ha exploderat inom honom. Vad det än var så är det sorgligt och hemskt men för honom själv så var det nog det bästa. Han led och han sörjde mammas död samt hade sina smärtor i ryggen och ingen ork kvar mot slutet. 

E är så klart kvar på lasarettet! Jag tror inte att hon kommer hem på några dagar ännu. Hoppas att det är sant att hon överlämnade tabletterna till personalen på psykiatrin som hon hade ringt och sagt till dem där hon bor. Att hon inte har dem undanstoppade i sin lägenhet trots allt. Efter att jag hade kontaktat henne så ringde hon till personalen där hon bor och berättade att hon hade tagit med sig pillren till sjukhuset och där efter givit dem till personalen som jobbar där. Jag hade tänkt att höra med dem om de har kollat med personal på avdelningen men har totalt glömt bort det i dag. 

I morgon eftermiddag kommer lillan hit för att sova över. Det känns som att det var länge sedan! 
Men jag ska en sväng till huset under ett par timmar även i morgon.

Jag fick hem en läkartid i nästa vecka som jag inte har beställt. Ett audiogram ska göras, EKG, vikt och blodtryck ska kollas. Jag ringde och frågade varför jag hade fått den tiden men det visste de inte. Kan ju i och för sig alltid vara bra att kolla upp sig och faktum är att jag hade lite vajsel med hjärtat för många år sedan efter en mykoplasma infektion. Ett EKG gjordes som läkaren inte var nöjd med och skickade en remiss till sjukhuset för vidare kontroll. Den kontrollen struntade jag i! 

Men nu ska jag allt gå dit även om jag känner mig frisk som en nötkärna!
Host medicinen som jag efterlyste har dykt upp i dag men nu hostar jag så pass lite att den inte är aktuell längre. Kan dock vara bra att ha i framtiden!

Nu är det god natt här hos mig! Det tar på att vara igång hela dagarna med bestyren i huset. 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...