tisdag 9 december 2014

När tar det slut?

Jag blev uppriktigt ledsen för min dotters skull i går kväll. Att hon behövde åka in igen efter nästan tre veckor hemma. Jag kollade i almanackan och på onsdag skulle det ha blivit tre veckor sedan utskrivningen. 

Det där med handräckningen som sker funderar jag lite över. I går hade E tydligen inte sagt ett ord om att hon inte ville leva men ändå så skickas polisen på henne för hämtning till psyket. Jag hade för mig att det är bara vid fara för sitt eget liv eller annans som tvång får sättas in.

Jag skulle vilja veta hur det egentligen gick till allting, vad som blev sagt och vad som är anledningen till deras handling. Det måste ju handla om oro men något mer också känns det som och det är det jag vill veta. Vad som är vad! Jag ogillar att det ska ske på tvång och jag ogillar att polisen ska blandas in. Men samtidigt är det ju så att om de anser att E är självmordsbenägen eller är i farozonen för att skada sig själv på andra sätt, så är det bra att hon skickas upp till psykiatrin. 
Jag vill inte förlora henne också!

Hur som helst så ska jag ringa runt lite i dag och höra mig för om det och om hur de tänker i det här med vården runt E. Hon går på Vågen tre gånger i veckan där de hittar på saker, har gruppterapi och enskilda samtal. Det är säkert mer också men jag är inte så insatt i det där.
Nu fick jag veta för några dagar sedan att tre gånger i veckan har blivit till två gånger per vecka för att slutligen upphöra helt lagom till jul. 

Jag tycker personligen att det rimmar jävligt dåligt med att de samtidigt får sätta E på tvång och med polishämtning skicka henne till psykiatrin. Om det är så illa med min dotter så borde de ju inte dra ned på vården....

Vaknade strax efter 04 i morse med hjärtklappning och det håller på att vara lite för mycket nu är jag rädd. Mammas död, pappas död, tömningen av huset, oron för E och sömnbrist kan göra vem som helst lite crazy.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...