tisdag 9 december 2014

Piller thriller!

Nu har jag fått klarhet i vad som egentligen hände i går och kan bara berömma personalen för deras beslut att inte ta ansvar för vår dotter i det läget hon befann sig i. Att se till att hon kom under vård var det bästa för henne. Eller åtminstone att de där uppe kanske har lite koll på henne. Kan man ju hoppas!

Hon har erkänt att hon har gömt undan medicinerna som hon egentligen skulle ha tagit när hon sov över hos mig och sin pappa de här fyra dygnen. 
Att hon berättade för personalen om tabletterna var jättebra, men i ett svagt tillfälle så kan hon peta i sig dem och därför måste de hittas innan E blir utskriven igen.

E säger att det bara var några stycken och att hon inte orkar säga var dem är. Dumheter säger jag då och om hon inte erkänner var de är gömda, så måste vi åka dit och leta igenom hennes lägenhet.

Jag hade inte en tanke på att min dotter skulle strula med sina tabletter och inte ta dem då hon var här. Då hade jag så klart tagit ansvar för dem och hållit noga koll på när hon tog dem. Vilket hennes pappa också hade fått göra! Men det är inte lätt då man inte är så insatt i hennes liv alla gånger att veta och inte veta vad som är bäst eller rätt.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...