lördag 6 december 2014

Planering!

Gårdagens eftermiddag ägnades åt att träffa killen från begravningsbyrån och planera inför begravningen. Sedan åkte jag och min bror till blomsteraffären för att bestämma vad för sorts blommor vi skulle ha till kransen och där efter rullade vi vidare till två olika restauranger för att försöka att boka bord inför lunchen efter begravningen. 
Det var då inte det lättaste så här i juletider! 

Vi står fortfarande utan bord någonstans men ska ringa runt på måndag och kolla lite mer. Det måste lösa sig! Jag vet ännu inte hur många vi blir på pappas begravning men kanske att de som var med på mammas begravning också kommer till hans. Det är fan helt sjukt att fem månader senare ska vi återigen besöka kapellet och begrava en förälder. Det är så sorgligt att det inte är sant!

Jag och min bror rensade lite hemma i deras hus i går. Han tog bort kläder och skor som var synliga medan jag rensade bort alla medicinerna. Det var en hel del efter dem båda. Till veckan ska de återlämnas till apoteket! 
På måndag ska vi fortsätta att rensa lite men lämnar det mesta till dess vi har kommit hem från vår resa. Jag kan inte påstå att jag längtar efter att börja rensningen av allting som våra föräldrar samlade på sig under årens lopp. Vilket jobb det kommer att bli som dessutom är ur personliga själ tungt att genomföra. 

Min bror mår väldigt dåligt! Han ser ut som en zombie och rent sjuk ut av allting som har varit. Säger själv att det blev för mycket med vår pappas död ovan på allting annat och har sjukskrivit sig en tid. Fullt förståeligt!

Jag har haft E här två nätter på raken! Dels för min skull men framför allt för hennes egen skull då hon tog sin morfars död hårt. Hon tyckte av någon anledning som hon inte vet att det var jobbigare att närvara vid hans dödsbädd än vid hennes mormor och säger att nu är ju båda borta. 

Vi var och tände ett ljus på mammas grav innan jag skjutsade hem E till sig. I natt lät det som att hon ska sova hemma men i morgon ska hon till sin pappa och sova över där. 

Min bror och jag har nu valt ut den sten som ska sitta på gravplatsen och likaså en symbol. Nu hann vi aldrig beställa mammas sten och lika så bra var ju det med tanke på att pappa dog så fort efter hennes död.
Så på denna sten kommer bådas namn och födelsedatum samt dödsdatum med. En symbol också med några fåglar som sitter på en kvist ska ristas in eftersom både mamma och pappa tyckte så mycket om naturen och fåglar.

Dödsannonsen kommer in i tidningen till veckan och där tar vi denna gång hjälp av begravningsbyrån. 








När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...