fredag 19 december 2014

Sanna Vänner

När jag som minst anade det så fick jag besök av mina allra äldsta och bästa vänner som hade med sig julklappar till mig. Det var verkligen glädjande!! En fin tomtepryl som den ena av dem hade gjort fick jag samt en kruka med choklad ( med den träffande texten: Fyll med något du älskar! Nu var den ju redan fylld med det jag älskar så jag slipper fylla den för denna gång ;-). Tack tjejer, ni är bäst!!

Jag var och hämtade bilen i morse och fin som sjutton är den. Det känns riktigt kul att jag slog till och fick den till ett bra pris med tanke på att den är sprillans ny. Känner mig riktigt nöjd!

Väskan är packad, biljetterna är utskrivna och mäklaren i Thailand är kontaktad. Nu är det bara att räkna ned dagarna till dess vi åker. Ett par få dagar kvar! Har dragit ut några intressanta objekt i Ban Phe och vi får se vad det blir i slutändan. OM det blir något! 

E hade varit på bio i eftermiddag och är nu utskriven. Jag skjutsade tillbaka henne till psykiatrin i går kväll för att hon skulle sova över där till i dag. Men nu är hon alltså på fri fot igen. Hoppas att det förblir så!! I alla fall över jul och nyår. Några större förhoppningar om att det är definitivt slut med hennes inläggningar har jag dock inte. Inte ännu! Men den dagen ( jag förutsätter att det blir så ) hon mår bra igen och inte längre behöver psykiatrins hjälp så ska jag fira i dagarna tre. Minst!!!

Min andra dotter är dyngförkyld och har förmodligen åkt på influensan. Hon har över 39 grader i feber! Hoppas bara att jag inte blev smittad i går när vi sågs på begravningen och lunchen. Jag verkar dra åt mig baskeluskerna i dessa tider. Något mer som oroar mig är mitt minne. Jag har sjukt sjukt dåligt minne nu för tiden! Glömmer vad vi har pratat om, glömmer planeringar, glömmer ta mig tusan allting. Men hoppas att det bara är att jag är slutkörd och att det blir bättre med tiden.

Trevlig helg till er alla!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...