lördag 13 december 2014

Trevlig kväll!

I dag har jag faktiskt bara tagit det lugnt och tog mig en tupplur under dagen efter att ha vaknat i ottan som vanligt. For en sväng till huset och plockade med mig lite saker som skulle ut till stugan och sådant som jag själv ville ha hemma hos mig. 

Har där efter haft min bror på lite förfest innan middag på restaurang. God mat som vanligt och vansinnigt trevlig servitris som jobbar där. Gav henne ganska rejält med dricks för det var hon värd. Jag hade nämligen önskat en speciellt rätt i buffén och jajamensan den hade hon sett till att den fanns med. När jag skulle resa mig upp för att hämta vatten i slutet av middagen då jag hade hostat en hel del så hörde hon det och kom med ett glas till mig. Det kallar jag service! 

Jag har som sagt haft en hemsk hosta och har ont i halsen igen. Förmodligen på grund av hostan! Min bror blev lite bekymrad med tanke på att vi snart ska resa utomlands. Men jag ska ju till läkaren på onsdag i vilket fall som helst och har jag kvar hostan då så får jag väl nämna det för honom.

Vi var ut till stugan en sväng och jösses vad mössen hade härjat där. Det var råttskit både här och där och de hade tuggat sönder tidningar och en telefonkatalog. Undra just vad de gör med bitarna? Bygger bo kanske?! Måste se till att rigga upp fällor men eftersom jag vägrar se dem fångade så måste det bli någon slags fälla där man slipper se och röra dem. 

E hade sin permis i dag men skulle tillbaka till avdelningen på kvällen. Hon hade huvudvärk och var väldigt trött! Hon berättade att hon skulle bli hämtad av sin kontaktperson under morgondagen. De skulle åka och titta på en hästshow vilket E såg fram mot.

På måndag ska vi ju ses hon och jag för att fara till mitt barnbarns dagis och titta på deras luciatåg. Lillan sade till mig i går att jag måste sitta bredvid henne då vi ska fika. Så klart jag ska ;-) 


 


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...