lördag 20 december 2014

Trött!

Jag har haft en gräslig natt och vaknade vid tre tiden av någon anledning. Kunde där efter inte somna om förrän på morgon sidan då jag slumrade en stund. Känner mig ruskigt trött men får ta mig en tupplur senare i eftermiddag. Ska först ut till stugan en sväng!

Medan vi satt och åt frukost så började vi prata om att fåglarna skulle ha fått sig några talgbollar och det påminde mig om mamma och pappa. De värnade om fåglarna och såg alltid till att dem hade mat.

Saknaden efter mina föräldrar vällde över mig och det gjorde så fruktansvärt ont. Så ont att jag inte ens kan gråta riktigt!
Det blir mer som en kramp inom mig av sorgen som jag känner och herregud vad jag önskar att de vore i livet fortfarande. Men så är det inte och så blir det aldrig mer.

I natt när jag låg vaken så kändes det som att någon var på min sängkant. Jag vände mig om och tittade efter i tron att någon av hundarna var och krafsade och ville upp. 
Ingen där....men det kändes så konstigt! Precis som om någon hade satt sig ned på sängen. En gång tidigare har jag också upplevt det men då var jag nyvaken och mer som i drömmarnas värld. Dock inte denna gång! 

Min dotter är fortfarande dyngförkyld! Hon har en hög feber som i går låg på 39,5. Andra dagen med hög feber för henne! Jag är lur på att hon har åkt på influensan men hoppas verkligen inte det. Både jag och E har ju träffat henne i torsdags då begravningen var och ingen av oss vill bli sjuka. Speciellt inte jag som i morgon reser till fjärran land.

E brukar vanligtvis vaccinera sig men det hade inte blivit gjort denna gång. 
Jag har inte vaccinerat mig sedan svininfluensan härjade och inte tänker jag göra det heller. 

Stackars vovvar så hemska bollar de får av snön ;-)
Här har det kommit en del snö som ligger så tung på granarnas grenar. Men så vackert det är!


 




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...