tisdag 20 januari 2015

Beslutet är fattat!

Sista dagarna har varit fulla med tankar och beslutsångest men nu har jag i alla fall efter många hit och dit bestämt mig för att sälja stugan. Det är till och med inlämnat till en mäklare tillsammans med mina föräldrars hus och fastän jag kommer att gråta ihjäl mig av saknad så är det skönt att beslutet är fattat.

Jag måste bosätta mig där ute en tid framöver för att rensa, rensa och återigen rensa i alla rum, förråd, friggebod, verkstaden, " kiosken " mm. Det blir ett heltidsjobb plus ett heltidsjobb till med tömningen av huset. Ingen rast ingen ro!

I dag smsade min E till mig! Hon berättade att det kunde hända att någon ur personalstyrkan skulle ringa mig eller hennes pappa eftersom de ansåg att E behövde läggas in igen men att hon vägrade. Vad som egentligen har hänt vet jag ej och de har ännu inte ringt mig men jag hade kontakt med E via sms och lyckades efter många om och men övertala henne att åka in frivilligt. Så nu är hon på väg dit med en personal! 

Jag hoppas på att få veta orsaken denna gång av endera min dotter eller av personalen. En sak är i alla fall säker och det är att något mer måste till nu för E. Men som vanligt så kommer inget att hända och dagarna rullar på vilket är sorgligt eftersom vår flicka mår så pass dåligt vissa perioder. Det är ju fler perioder nu som hon är inlagd än hemma, tyvärr!

Min andra dotter ringde i morse och var så stressad. Hennes bil hade lagt av på väg till dagiset och hennes pappa jobbade men farbrodern skulle komma och hjälpa henne. De blev så att de knuffade bilen åt sidan så får de bogsera hem den i kväll och sedan ta en titt på kärran.

Jag har varit och hämtat papperen hos juristen som ska skickas till Thailand och mäklaren. Det var köpekontraktet bland annat. Jag längtar otroligt mycket ned dit igen! Till värmen, maten, drycken, badet och avkopplingen.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...