lördag 24 januari 2015

Ett himla flängande

I dag har det gått i ett! Har bara varit hemma en kort stund för lunch och middag och när jag väl skulle sätta mig till bords och hade öppnat en cider ( men inte hunnit ta en klunk ens ) så fick jag sms om att E krånglade med sin permis och inte tänkte åka tillbaka till sjukhuset. Bara att bege sig ut till bilen igen och när jag nästan var vid kärran så ringde personalen och hade det lite knivigt då hon var själv i kväll. Jag berättade att jag var på väg!

När jag kom till E så låg hon i soffan inbäddad i sitt kedjetäcke och såg på teve men jag sade bara att om hon skyndade sig så fick hon åka i en varm bil. Hon klev upp och gjorde sig i ordning så det var inga som helst problem att få med henne då. Skönt! 

Har lovat henne att hämta på psyket i morgon också och tänker be hennes pappa att han skjutsar tillbaka tösen till sjukhuset i morgon kväll. Själv ska jag nämligen på middag!

Mitt älskade barnbarn är här och har haft myspys med my little pony, popcorn, dumleklubba och godissnören. Hon var riktigt trött by the way - somnade strax efter halv åtta efter att jag hade läst en saga för henne. 

Nu blir det att njuta av lördagskvällen med något gott!
Bjuder på en lite rolig bild ;-)




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...