fredag 16 januari 2015

Ganska bra

E är fortfarande hemma och det var ganska bra med henne i går i alla fall. Hoppas att det håller i sig nu ett tag!
Jag var förbi mina föräldrars hus i dag en sväng igen. Men orkade inte röja något utan kollade bara lite på några gardiner och måttade. For sedan hem! Jag vet att jag måste ta tag i den där biten nu och rensa ordentligt och städa så att mäklaren kan komma och titta samt ta foton av huset. Men det är verkligen inte roligt att göra det själv och att ens gå in i det där tomma eländiga huset där tystnaden är kompakt. Varje gång så faller jag i gråt av saknaden efter mina föräldrar och det är ärligt talat urjobbigt.

Jag ser fram mot att åka till Thailand igen! Det känns som att man får fly fältet för ett tag och det behöver jag även om det känns lite kymigt gentemot A och att lämna hundarna med A i en sådan pass lång tid. Men jag har i alla fall anställt en hundrastare i tolv dagar.

Cindy den äldsta tiken föll ihop i eftermiddag och skrek / gnällde till i 30 - 40 sekunder. Hon låg på sidan och stirrade ut i tomma intet men kunde inte resa sig upp. Hon försökte sedan och tog sig också upp men var vinglig och långsam i sina rörelser allt medan hon ändå viftade lite på svansen. Något hände och så klart att man blir rädd en sådan gång. 

Vi åkte med henne till veterinären som fick kolla upp Cindy. Hon har blåsljud på hjärtat men det var troligen inte det som orsakade hennes tillstånd utan snarare kristaller. Trodde veterinären som berättade att det är vanligt på äldre hundar.

Vad det än var så är hon nu sig lik igen gamla Cindy som blir femton år i sommar. Men det är absolut en förvarning om vad som komma skall. Hon kan ju inte leva för evigt!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...