måndag 26 januari 2015

Glad!

Veterinärbesöket gick bra fastän Cindy skrek som en galning när proverna skulle tas. Vi gick ut och fick sedan åka i väg i 1,5 timmar medan proverna togs. Inga fel hittas på gamla tanten förutom att hon har ett kraftigt blåsljud på hjärtat. Det KAN vara det som orsakar dessa grejer när hon faller omkull men det kan också vara old dog vestibulit syndrom eller vad det nu hette. Inget av det går att göra något åt mer än att Cindy ska ta det lugnt och blir det värre så får vi förstås låta henne somna in.

Min dotter blev inte utskriven i dag som det var tänkt. Hon skulle träffa doktorn ännu en gång för att diskutera medicinerna och det blev visst så att de tar eller har tagit bort de kraftiga sorterna så får hon fortsätta med den mildare varianten bara. På morgonen! 

Jag sade till E när hon berättade detta att det kanske är klokt eftersom mediciner ibland kan ge en motsatt effekt. Då svarade hon mig att så hade även läkaren sagt! Du ser att mamma är rätt så klok ibland sade jag då men hon bara svarade: Nej! Haha innerst inne så tycker hon nog ändå det ;-)

Jag hoppas nu i alla fall på att hon kanske börjar på att må bättre efter en tid utan tunga piller.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...