onsdag 28 januari 2015

Lite i chock

Jag var till läkaren i eftermiddags och kände egentligen mest en irritation över att behöva fara dit då jag inte ansåg mig behöva det.

Men där fick jag annat att tänka på för det visar sig att jag har ett hjärtfel. Vilket kunde ses på det EKG jag gjorde! 

Det är ett slags hjärtfel som brukar vara ärftligt men även kan bero på medicinering. Grejen är att jag inte äter några mediciner så mest troligt är det i så fall ärftligt. 

Min biologiska mamma dog av bland annat hjärtfel när hon var nyfyllda sextio år och min moster hade också problem med sitt hjärta och fick en pacemaker som hon bar de sista åren av sitt liv. Hon dog som jag har skrivit i min blogg tidigare i cancer för ett år sedan.

Läkaren sade att denna typ av hjärtfel kan leda till döden och skulle skicka en remiss till kardiologen. Han bad mig även att meddela mina döttrar att göra ett EKG med tanke på ärftligheten.

I övrigt så har dagen rullat på som vanligt! Men min goda vän Micke bjöd mig på middag och dryck på restaurang i kväll för att muntra upp mig. Otroligt snällt gjort!!

E är förkyld och hängig men i alla fall hemma så det är ju gott. Hon skulle ordna med en tid för ett EKG hon med för säkerhet skull.
Talade även med hennes syster som också skulle fixa en tid. 

Nu ska jag smälta allting och bara ta det easy i kväll!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...