fredag 23 januari 2015

Permission

När jag vaknade i morse så kändes det verkligen inte som att jag hade sovit färdigt mina timmar. Trött som få och hade helst velat lägga mig igen men plikterna kallade. Jag åt frukost och sedan skulle vi ju uträtta en massa ärenden.

Har städat toaletterna i mina föräldrars hus och grejat undan lite inför måndagen då mäklaren ska komma för att titta på huset och göra en värdering. Min bror har slitit enormt med att rensa undan och det är väl tur att han är så effektiv för det är inte jag. 


I dag så fick Cindy ännu en sådan där grej då hon ramlade ihop på golvet. Nu sprang hon inte ens utan föll bara ihop i hallen när vi kom. De var instängda i hallen medan vi var borta just för att Cindy inte skulle kunna springa. Men det kvittade alltså! Hon föll ihop och huvudet for hit och dit en liten stund och sedan kissade hon på sig. Allting gick jättefort och hon skrek inte ens denna gång.

Jag har beställt tid hos vår veterinär igen så på måndag eftermiddag ska vi dit och låta henne ta prover på Cindy. Något är ju galet! Jag tycker också att hon har gått ihop sig lite och vägde henne på min våg. Nu är det ganska svårt att väga en hund på sin egen våg men den visade i alla fall att hon hade gått ned. 

I morgon ska vi hämta E på sjukhuset för hon ska ha permission mellan 12 - 19 och jag tänkte då passa på att plocka med mig några räkningar som ska läggas in. Jag sköter ju om hennes ekonomi så länge!

J har äntligen fått en tid för förberedning innan hon ska operera bort sin cysta. Det blir skönt att hon får ta bort det där och att man sedan säkert får veta att det bara är en cysta och inget annat. 

En trevlig helg till er alla läsare //

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...